|
 |
 |
RDAM ELIXER
Wat zijn dé ingrediënten van een ideale cultuurstad? Om die vraag draait RDAM ELIXER, een project dat Elsbeth Grievink dit jaar in opdracht van De Unie in Debat startte. De zoektocht naar antwoorden uit zich in grote en kleine debatten, interviews en een website: www.rdamelixer.nl
De Unie in Debat | 2011
|
|
 |
 |
De Fabriek van Delfshaven
Een markant fabriekspand in het Rotterdamse Delfshaven wordt op dit moment verbouwd tot verzamelgebouw voor kleine bedrijven. Het werven van nieuwe huurders gebeurt via een website en diverse communicatiemiddelen. Alle teksten werden geschreven door Elsbeth Grievink.
Pingpong design | 2011 |  |
|
 |
 |
Communicatiestrategie Showroom MAMA
MAMA is een platform voor de jongste generatie beeldmakers. Om meer bekendheid te genereren en nieuwe publiekgroepen aan zich te binden, schakelde MAMA de hulp in van Esther Munoz Grootveld en Elsbeth Grievink. Zij ontwikkelden samen een nieuwe communicatiestrategie met bijbehorende toolkit, met veel aandacht voor social media.
PR | Showroom MAMA | 2011 |
|
 |
 |
24 uur cultuur
In 2011 opende Rotterdam het culturele seizoen met een spiksplinternieuw evenement: 24 uur cultuur. Om bekendheid te creëren onder de Rotterdammers, werd een communicatiecampagne ingezet, waarbinnen Elsbeth Grievink verantwoordelijk was voor de free publicity.
Rotterdam Festivals | 2011 |
|
 |
 |
In de Doelen
In 2011 startte concert- en congresgebouw de Doelen met het uitgeven van een magazine voor zakelijke relaties en (potentiële) sponsors. Elsbeth werd aangetrokken als externe redacteur en hielp mee met het ontwikkelen van de redactieformule. In de Doelen biedt de lezer een openhartig kijkje achter de schermen.
De Doelen | 2011 |  |
|
 |
 |
Milaan - Molto bene
REIZEN Magazine is een nieuwe opdrachtgever van Elsbeth Grievink. Voor haar eerste verhaal toog ze met fotograaf Jurjen Drenth naar Milaan. Ze lieten het zich smaken. Van meubels en mode tot ijsjes en risotto's.
REIZEN| 2011 |
|
|
 |
 |
Nu! Even! Niet!
Voor AvantGarde beschreef Elsbeth het fenomeen Sociale Stress. Je weet wel: je hebt een baan die goed te doen is in de 36 uur die ervoor staan, geen kinderen en toch ben je gierend druk. Met borrels. Verjaardagen. Babyshowers. Dinertjes. Met nóg een agendapunt tot gevolg, als je niet uitkijkt: de psycholoog.
AvantGarde | 2011 |  |
|
 |
 |
Zullen we weer vrouwen worden?
Vrouwen die genomen willen worden en mannen die hunkeren naar samen kruidenthee drinken. Het dreigt goed mis te gaan tussen beide seksen. Na een fel betoog van een mannelijke kennis, besloot Elsbeth er een artikel aan te wijden.
AvantGarde | 2011 |  |
|
 |
 |
Irresistible Istanbul
Met een eigen modeweek, een internationale modevakbeurs en een veelvoud aan shopping districts ontpopt Istanbul zich meer en meer als modemetropool. Waar je moet zijn voor een nieuwe outfit, lekkere mezze en meer Turkish delights? Elsbeth zocht het uit.
AvantGarde | 2011 |  |
|
 |
 |
Singapore: for business and pleasure
Singapore is meer dan duizelingwekkende hoge gebouwen, brandschone straten en corporate suits, ontdekte Elsbeth tijdens een kort verblijf. Namelijk: een oase voor iedereen die houdt van eten, slapen, shoppen en baden in luxe. Je zou haast een vakantiegevoel krijgen.
AvantGarde | 2011 |  |
|
 |
 |
Rotterdam Late Night
Rotterdam Late Night is een maandelijkse talkshow waarin Rotterdam centraal staat. Actrices, feestbeesten, politici en heren met lakschoenen nemen paats aan tafel. Maar ook afwassers, marktkooplui en straatmuzikanten. De afgelopen zes jaar zorgde Elsbeth Grievink ervoor dat de zaal vol kwam.
Late Night | 2010 - 2016 |  |
|
 |
 |
Parfum de BoemBoem
|
|
 |
 |
Architectuur Film Festival Rotterdam
Op het Architectuur Film Festival Rotterdam (AFFR) worden elke twee jaar 's werelds beste films, nieuwste documentaires en mooiste animaties met een cruciale rol voor 'de stad' en architectuur getoond. Drie edities lang was Elsbeth verantwoordelijk voor de publiciteit.
AFFR | 2009 - 2013 |  |
|
 |
 |
Gluren bij de Buren
Elk jaar is het in oktober 'woonmaand' in Rotterdam. Steevast hoogtepunt is Gluren bij de Buren, inspiratietours door de meest upcoming woongebieden van de stad, waarbij je in bijzondere woningen mag rondkijken. Elsbeth doet de publiciteit, denkt mee over de programmering en benadert onalledaagse huizenbezitters.
Rotterdam Marketing | 2010 - 2013 |  |
|
 |
 |
TomDavid Architecten
TomDavid is een Rotterdams architectenbureau dat een grote diversiteit aan ontwerpen op zijn naam heeft staan. Van interieurprojecten en tentoonstellingen tot architectonische projecten. Sinds de oprichting in 2008 behartigt Elsbeth Grievink de PR-belangen.
TomDavid | 2011
|
|
 |
 |
Expeditie Noord
In Rotterdam Noord liggen drie kavels vrij. Hier kunnen particulieren hun eigen woning ontwerpen én realiseren, door een collectief te vormen met andere belangstellenden. In opdracht van Pingpong design schreef Elsbeth alle campagneteksten. Van website tot bouwbord.
Pingpong design | 2011 |
|
 |
 |
Dwarsdesign
OMA, Hella Jongerius, Alexander van Slobbe, Irma Boom, Urbanus, Ai Weiwei, Me We en Ma Ke. Deze acht iconische ontwerpers uit Nederland en China staan centraal in de tentoonstelling Taking a Stance, die in 2010 door China reisde en gepromoot werd door Elsbeth Grievink. De expositie was daarna in uitgebreide versie in het NAi te zien onder de naam dwarsdesign.
NAi | 2010/2011 |  |
|
 |
 |
Scandimania
Het is er koud, lang donker en een glas wijn kost een tientje. Maar, werkelijk, shoppen kun je er als een malle. Elsbeth ontdekte Kopenhagen en Stockholm, de Capitals of Cool.
AvantGarde | 2011 |  |
|
 |
 |
Peetmoeder van de punk
Ontwerpster Vivienne Westwood is een avantgardist pur sang. Al decennialang verrast ze de modewereld met haar punky creaties en ook privé zit ze vol verrassingen.
AvantGarde | 2011 |  |
|
 |
 |
Every Woman
In opdracht van Museum Rotterdam maakte Elsbeth Grievink een glossy magazine over de Vrouwen van de Velden, zeven dames die het kloppend hart vormen van een zogenaamde'Vogelaarwijk' in Rotterdam Zuid. Een tijdschrift over moederschap, samen sterk staan en vindingrijkheid. Maar ook over dagcrème van de Aldi en de begeerlijkheid van Uggs. Lees: online magazine.
Every Woman | 2011 |  |
|
 |
 |
Het ontwerpparadijs van Piet Hein Eek
Een werkplaats, een showroom, een restaurant, een winkel: toen Piet Hein Eek 10.000 m2 tot zijn beschikking kreeg op een voormalig Philips-industrieterrein in Eindhoven, maakte hij al zijn dromen waar. Hij sprak met Elsbeth over de luxe een eigen wereld te creëren.
ELLE Wonen | 2011 |  |
|